Petičiari za križovatku TRIBLAVINA podali podnet na NKÚ a ÚVO SR

28 apríl 2016

Petičný výbor petície za prestavbu diaľnice D1 Bratislava-Trnava so súbežnými kolektormi a výstavbu križovatky Triblavina v súlade s vydanými povoleniami z roku 2013  podal v stredu dopoludnia  (27.4.2016) podnet na Najvyšší kontrolný úrad a Úrad pre verejné obstarávanie, v ktorom požaduje preskúmať zbytočné vynakladanie finančných prostriedkov na projektovú dokumentáciu, ktorú nebude možné realizovať, keďže je v priamom rozpore s vydaným stavebným povolením.  
Petičiari upozorňujú na nezákonný postup bývalého vedenia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., ktorá iba prostredníctvom pokynu stavebného dozoru zadala spoločnosti PORR, s.r.o.,  naprojektovať zmenu diaľnice s vypustením kolektorových vozoviek. Tento pokyn je v priamom rozpore s právoplatným stavebným povolením, pretože  požaduje vypracovať projektovú dokumentáciu na koncepčne úplne odlišnú stavbu, ako je povolená, vysúťažená verejným obstarávaním a je v rozpore so záväznou časťou územného plánu Bratislavského kraja a dotknutých obcí Chorvátsky Grob a Bernolákovo, a teda projektová dokumentácia bola vypracovaná na nepovolenú čiernu stavbu. Pôvodne bola diaľnica naplánovaná ako plnohodnotný šesť - pruh, popri ktorom mali viesť súbežne pruhy na obsluhu priľahlého územia, takzvané kolektory, ktoré umožňujú rýchlo a vo viacerých bodoch napojiť sa na križovatku, tvoriť zbernicu a odľahčiť regionálne cesty medzi Trnavou, Sencom, Pezinkom a Bratislavou. 

V prílohe sú podnety podané petičiarmi a text petície.

Ing. Ján MRVA

Predseda petičného výboru